Większość klientów oczekuje od hostingu przede wszystkim funkcjonalności. Aby spełnić te wymagania, hosting powinien zapewnić prawidłową obsługę poczty elektronicznej, wyświetlanie witryny oraz umożliwić zamieszczanie istotnych dokumentów na serwerze FTP. Hosting może okazać się zbyt mały na planowane działania wraz z rozwojem firmy.
Hosting współdzielony stanowi zbiór podobnych właściwości i funkcjonalności zasobów na jednym urządzeniu, które wykorzystują klienci podczas tworzenia własnej witryny. Rozwiązanie to umożliwia sprawne podjęcie działań w zakresie rozwoju firmy i najlepiej spisze się w stosunku do prostych zastosowań takich jak kontakt mailowy z klientem czy założenie bloga. Do korzyści płynących z używania hostingu współdzielonego należy zaliczyć:
Jeśli biznes będzie sukcesywnie się rozwijał, a działalność związana jest z usługami IT, udostępnianiem skrzynek mailowych dla klientów zewnętrznych, warto zastanowić się nad serwerem VPS, który oferuje szereg ciekawych możliwości.
VPS charakteryzuje się większą elastycznością, niż opisany wcześniej hosting. Jest to wirtualny, prywatny serwer, dający szeroki zakres funkcji. To rozwiązanie technologiczne na wysokim poziomie umożliwiające m.in. instalację własnych skryptów PHP oraz paneli administracyjnych.
Do korzyści płynących z wyboru serwera VPS należy niewątpliwe zaliczyć dostęp do powłoki systemu i możliwość kontroli wszelkich zasobów. Ponadto, VPS pozwala na regularny wgląd do pamięci RAM i obciążenia procesora. Dzięki zaawansowanej konfiguracji filtrów antyspamowych, zapory (firewall) i serwera pocztowego, czas pomiędzy zamówieniem usługi a jej rzeczywistym wdrożeniem jest bardzo krótki i wynosi czasem nawet kilkanaście dni.
Zbliżone do VPS opcje, daje chmura Pro Cloud. Gwarantuje pełną elastyczność w stosunku do używanego oprogramowania i pozwala użytkownikowi, dla własnych potrzeb, na zmiany parametrów technicznych także w czasie rzeczywistym. Pro Cloud jest rozwiązaniem w większym stopniu zaawansowanym niż VPS.
Zmiana dotychczasowego hostingu na VPS jest uzależniona od postawionych przez nas celów. Jeśli nasza firma osiąga sukcesy, prężnie się rozwija i zauważamy wzrost liczby osób zainteresowanych naszymi usługami czy produktami, stosowane dotąd funkcję mogą okazać się niewystarczające. Decyzję o tym, w którym momencie najlepiej zmienić hosting, wspomoże regularna analiza statystyk odwiedzin.